Kutatás: játszva tanulnak a természetről a gamerek

2021. július 21. 16:36

A kutatók elmondták, hogy a gyerekek, a játék által tanulták meg, hogy hogyan néznek ki egyes állatfajok, és milyen viselkedés várható tőlük a különböző helyzetekben.

2021. július 21. 16:36
null

A Red Dead Redemption 2 (RDR2) egy meglehetősen népszerű játékká nőtte ki magát az elmúlt időszakban. Elmondhatjuk, hogy nemcsak a játékélmény nagyszerű, hanem a szórakoztató tevékenység közben tanulni is lehet, hiszen az RDR2 közel 200 állatfaj szimulációját is bemutatja, köztük például az őz, illetve a madarak viselkedését is. 

Az Exeter Egyetem kutatói szerint átlagosan 10-15 állatfajt ismertek fel a játékosok egy kvízben, ami hárommal több, mint amennyit az RDR2-t nem használók neveztek meg helyesen. 

A játék

Az RDR2 egy akció és kaland kategóriába sorolható játék, ami az 1899-es év Amerikájának keleti és nyugati államaiba repít vissza. Olyan állatok jelennek meg a játékban, mint például a fehérfarkú szarvas, a kakukk, az aligátorteknős, a tokhal, a kék szajkó, valamint a rózsás kanalasgém.

A felmérés és az eredmények

Az Exeter, a Truro és a Penwith főiskola kutatói több, mint 500 játékost kértek fel, hogy a valódi állatokról készült képek alapján határozzák meg, hogy milyen fajt látnak rajtuk. A felmérés pozitív eredményeket szült, melyek bizonyítják a játék hasznosságát, hiszen voltak jó páran, akik kiemelkedően jól teljesítettek, hiszen a faj jellegzetes viselkedési formáit is felismerték, valamint ökológiai ismereteiket is megcsillogtatták. Egy résztvevő elmondta, hogy az RDR2 által tanulta meg, hogy milyen jeleket mutat egy kos, ha fel akar öklelni valakit. 

Évtizedeken keresztül a játékok túlnyomó része inkább arra tanított meg bennünket, hogy hogyan vezessünk egy versenyautót a Gran Turismo-ban, vagy miként irányítsunk egy csapatot és szervezzünk meg egy online szervezetet. Sok pilóta is szimulátorok segítségével sajátította el a kezdeti tudást. De most a játéktervezők célzottan a realitásra koncentráltak és igyekeztek egy részletgazdag világot megalkotni, amivel hasznos tudást szerezhetnek a felhasználók. 

Felfedező túra az online térben

Vegyük példának asz Assassin’s Creed Origins-t. A helyszín az ősi Egyiptom, aminek megalkotásához a művészeti csapatnak újra kellett alkotnia az egész tájat és annak jellegzetességeit, méghozzá a lehető legrészletesebben. Felismerték, hogy mindez egy valódi felfedező túrával érhet fel, így hozzáadtak egy ilyen játékmódot is, amikor a játkosok harc nélkül bejárhatják a terepet, hanganyagokat játszhatnak le a körülöttük lévő online világ érdekességeiről. Ezt a módot a sorozat további részeiben is megtartották, így az ősi Görögország és a vikingek korabeli Anglia is felfedezhető lesz a játékban. 

A részletek jelentősége

Azt pedig meg kell hagynunk, hogy egy ilyen magával ragadó virtuális világ létrehozása közel sem tartozik az egyszerű feladatok kategóriájába. Művészek, animációs tervezők, zenészek kemény és áldozatos munkával haladnak végig minden apró részleten, melynek eredményeképpen egy tőlünk elkülönülő online világban kicsit tanulhatunk a saját, valós életterünkről. 

Ned Crowley a Truro és Penwith Főiskola munkatársa elmondta, hogy nem várják el, a nagy költségvetésű játékoktól, hogy valós üzeneteket közvetítsenek a természetvédelem jegyében, de az oktatók és a természetvédők ettől függetlenül technikákat sajátíthatnak el a játékok készítőitől. A kutatók által feltárt eredmények rámutatnak, hogy a számítógépes játékok jelentős ismeretterjesztő hatással bírnak.

A cikket szerzője Szecsődi Ramóna.
 

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!