Van amiben még az Európai Bizottság szerint is sikertörténet lett Magyarország az uniós tagállamok között
Egy olyan rendszer lett sikertörténet, ami 2010 előtt nem volt hatékony, azóta pedig az EU legjobb gyakorlatává vált.
Több dolgot is bejelentettek hétfőn a magyar borvilágot illetően a Magyar Bormustra megnyitóján. Gál Péter nyárra ígért egy borstratégiát, a HNT a mértékletes borfogyasztást kezdi el népszerűsíteni, a Tesco pedig elviszi a fogyasztókhoz a borverseny legjobb borait.
Mintegy félezer bort neveztek a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) által rendezett országos borversenyre, közölte Légli Ottó, a HNT elnöke az esemény megnyitóján, hétfő este Budapesten. A Magyar Bormustra - XXXVII. Országos Borversenyt május 24-25-én tartják a fővárosban. A bírálóbizottság a legjobb fehér-, vörös-, édes nemes és rozébor cím mellett különdíjakat is odaítél, valamint kiválaszt 70 csúcsbort.
Koch Csaba, a szervezőbizottság elnöke tájékoztatása szerint az idén 467, a múlt évinél 15 százalékkal több bormintával indultak a nevezők a megmérettetésen. A mintákat 7 bírálóbizottságban 49 ítész bírálja el. Brazsil Dávid, a HNT főtitkára az MTI-nek elmondta, hogy a Magyar Bormustra az ország legnagyobb hagyománnyal rendelkező borversenye, amelyet 1955 óta rendeznek meg. A hegyközségi rendszer megalapítása óta a bírálat három szinten zajlik, így a verseny teljes keresztmetszetet ad a magyar szőlő- és borágazat forgalomban lévő tételeiről. Légli Ottó jelezte, hogy a szakmaközi szervezet küldetésének tekinti a magyar borok piacra juttatásának elősegítését, ezért az idei magyar bormustra stratégiai partnere a Tesco Global Áruházak Zrt.
Gál Péter, a Földművelésügyi Minisztérium eredetvédelemért felelős helyettes államtitkára arról beszélt, hogy a magyar borászat a minőségi korszakváltás idejét éli. Fontosnak nevezte, hogy a szakértők véleményt mondjanak a magyar borokról, és ez a visszacsatolás eljusson a borászatokhoz, ebben segít egy magas színvonalon megrendezett borverseny. Szólt arról is, hogy várhatóan még a nyáron elkészül a borstratégia a szaktárca és a HNT együttműködésében.
A megnyitó ünnepségen bejelentették, hogy a HNT két együttműködési szerződést is köt a mértékletes borfogyasztás népszerűsítéséről. Az egyik aláíró partner a nemzetközi Wine in Moderation szervezet. A magyar partnerek között a Magyar Borakadémia, a Pannon Bormíves Céh, a Pannónia Női Borrend és a Vindependent szakmai szervezet van jelen.