Van amiben még az Európai Bizottság szerint is sikertörténet lett Magyarország az uniós tagállamok között
Egy olyan rendszer lett sikertörténet, ami 2010 előtt nem volt hatékony, azóta pedig az EU legjobb gyakorlatává vált.
Eddig 22 szerelési egység készült el.
A kalocsai ártéri hídon már a korlátokat szerelik, a paksi oldalon pedig zajlik a hídszerkezet tolása a Duna Aszfalt által kivitelezett hídépítő projektben – számolt be a Magyar Építők.
A lap ismertette, a mintegy egy kilométeres építmény két ártéri hídból és a közöttük épülő mederhídból jön létre Kalocsa és Paks térségében. Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) beruházásában alvállalkozóként a Hídépítő Zrt. is részt vesz.
A Duna felett eddig 22 szerelési egység készült el, melyeken négy zsaluzókocsi dolgozott. A mederbe eddig 31 ezer tonna terméskövet építettek be a szükséges terelőgátak kialakításához, hogy ezekkel mérsékeljék az új hídpillérek terhelését.
A kivitelezés során Duna Aszfalt Zrt. a környezet megóvása érdekében a környező Natura 2000 területre 2021-ben a nemzeti parkok közreműködésével fabeton denevérodúkat helyezett ki – tette hozzá érdekességként a Magyar Építők.
A munkálatokról a Duna Aszfalt egy videót is közzétett, melyet alább tekinthetnek meg:
Nyitókép: Képernyőfotó
***