Rendkívüli!

Békemenet after: közönségtalálkozó Bayer Zsolttal, Mráz Ágoston Sámuellel és Horváth Józseffel szombaton 18 órától

A reklám a választás szabadsága

2014. február 12. 11:20

Kedves Róbert! Ha Japánban jár és megszomjazik és a boltban szeretne venni egy üveg sört, akkor azt mi alapján teszi meg? Mi alapján választ?

2014. február 12. 11:20
Somlói Zsolt
Kreatív

„A reklám másik fontos hozadéka a médiatartalmak előállításához szükséges hozzájárulás. Ha nem lennének hirdetések, akkor az online médiumok mind bezárhatnának, nem lenne kereskedelmi televízió, kereskedelmi rádió, a sajtótermékek ára megduplázódna. Illetve fizetőssé kellene tenni ezeket a tartalmakat ezzel is szűkítve a felhasználók körét.

A 47 ezer forintos közmunkásbér mennyi kulturális tartalom megvásárlásához lenne elegendő? Szerintem a tiltás helyett a valós, kulturális alternatívák megteremtésére kellene a hangsúlyt fektetni. A legtöbb nyugat-európai országban és Lengyelországban a közszolgálati csatornák vagy piacvezetőek, vagy meghatározó, véleményformáló aktorai a piacnak. Jó ügyek mellé állnak, társadalmi problémákat vetnek fel, meghatározhatják a közbeszédet. Sokukon nem is lehet hirdetni, vagy csak 1-6 percet óránként. Ezek a csatornák valós alternatívát tudnak nyújtani a más/minőségi tartalomra vágyó polgárnak.

Magyarországon erre jó példa volt a Kerényi György-féle Kossuth Rádió és a Such György-féle Petőfi Rádió. Aki komoly témát akart hallgatni, kiegyensúlyozott híreket, valós beszélgetéseket, és nem egy kereskedelmi rádió reggeli archetípusait (macsó pasi+vicces pasi+buta nő) hallgathatta a 180 percet, és ha más maibb, kortársabb zenét, akkor átkapcsolhatott a Petőfire (akár vidéken is). Ezzel teremtve meg mindannyiunk valós választását.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 3 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Pirosz-szka
2014. február 16. 22:03
"Ha Japánban jár és megszomjazik és a boltban szeretne venni egy üveg sört, akkor azt mi alapján teszi meg?" Ha véletlenül Japánban járok és történetesen annyira szomjas leszek, hogy mindenáron sört akarok inni, leßarom a reklámot, és megveszem a közepes árkategóriájút. A reklám és a politikai kampány meg Q.rvára nem ugyanaz, Somlóikám! Aki meg Kerényire kíváncsi, fizesse meg!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!