Magyar cég vesz cseh repülőgyárat

2020. június 12. 10:25

A Magyarországon bejegyzett Aero Investment Partners Zrt. veszi meg a katonai kiképző és könnyű harcászati gépeket gyártó cseh Aero Vodochodyt, közölte a cseh vállalat csütörtökön az MTI-vel.

2020. június 12. 10:25
null

A szerződés értelmében a részvények 100 százaléka a Penta Grouptól az 51 százalékban Tombor András üzletember és 49 százalékban a cseh Aero International tulajdonában álló cégcsoporthoz kerül. Az új vállalat működtetéséért az Omnipol Csoport felel majd, ez a cég fogja biztosítani a gördülékeny üzletmenethez szükséges szakembereket is. Az ügylet piaci értékét nem közölték.

A Penta Group a gyár melletti repülőteret is birtokolja, annak tulajdoni helyzete nem változik, de a gyártó továbbra is használhatja.

Richard Hava, az Aero International tulajdonosa a közleményben azt írta, a cég hagyományaira építve szeretnék helyreállítani a vállalat hírnevét a cseh és a világpiacon, és fejleszteni fogják a már meglévő termékeiket is.

Az elmúlt évtizedekben az Omnipol volt az exportőre szinte az összes, Aero által készített gépnek, szorosan együttműködtek az L-39-es vadászgép fejlesztésében is.

A gyárat 1919-ben alapították Prágában, történelme során autókat, illetve repülőgépeket is gyártott. Szoros viszonyban állt a Boeinggel és az olasz Alenia Aeronauticával is, alkatrészeket gyártott a két nagy társaságnak. Működésének 100 éve alatt mintegy 11 000 repülőt gyártott, amelyek közül több száz L-39 Albatros még mindig aktívan teljesít szolgálatot 60 ország hadseregénél és számos kiképző/gyakorló alakulatnál.

(MTI)

Összesen 101 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
airmax
2020. szeptember 14. 08:39
Csak mondom, hogy annak idején a messerschmidt vadászgépek hajtóművét itt nálunk a Weiss Manfréd gyárban csinálták.. Ez olyan, mintha ma az f35-ösök hajtőműve készülne itt... Tudás tehetség mindíg is volt a technológiát, és a tőkét kell újra megszereznünk..
airmax
2020. szeptember 14. 08:39
Egyetértek +1 Azok akik itt megvetően NER lovagotnak nem számolnak azzal, hogy ha a külföldi viszi ki a profitot, az nem fog pl magyar nemzetvédelmi szempontú befektetést finanszírozni. A magyar igen. Persze nem mind de nem is kell sok..
nempolitizálok
2020. szeptember 14. 08:39
Ha most a ballibsi azt olvassa, hogy a szlovákok beszállnak többségi részvénnyel egy cseh könnyű hadirepülőgép gyárba, bezzegszlovákozna. Ez nálatok a probléma ballibsik, inkább elfogadjátok Gyurcsányék szar gazdasági gazdálkodását, mert azok ballibsik, mint Orbánéknak azt a törekvését, hogy ne csak kimásszunk a szarból, de ha lehet, legalább a régióban újra elsők legyünk, amihez egyébként a magyar emberek képessége bőven meg van. Pedig ezek a dolgok teljesen függetlenek a politikai irányultságtól, a ballibsi pártok nem azért szarok gazdaságilag mert ballibsik, hanem azért, mert a balibsiség ma alapvetően bizonyos külföldi érdekek kiszolgálását jelenti és ehhez levitézlett kommunista és libsi kövületeket fizetnek meg, mert ezek hajlandók kiszolgáltatni a magyar érdekeket. Érdemes megfigyelni a ballibsi érveket, ígéreteket. Egyetlenegy nem szól arról, hogy még magasabb államháztartási többletet érnek el mint Orbánék, nagyobb mértékben csökkentik az államadósságot (akár nominálisan, akár GDP arányosan) mint Orbánék. Pedig az összes egyébnek családtámogatások, nyugdíjemelés, egészségügyi és oktatási kiadások, rendészet, honvédelem, stb. ezek a kulcsai.
Rudy
2020. szeptember 14. 08:36
Nem beszélve az export lehetőségről néhány bozótlakó hadseregnek. A mai napig is Albákkal vannak felszerelve...de a srófos gépeket is bevetik.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!