Ingyenes módszertani konferencia középiskolai tanároknak az MCC-ben

2017. október 04. 14:49

Október 14-én jön az MCC ingyenes módszertani konferenciája, amelynek célja, hogy innovatív szemléletű, készség- és képességfejlesztésre, problémamegoldásra fókuszáló, nemzetközi tapasztalatokra is kitérő gyakorlatokkal gazdagítsa a középiskolai tanárok módszertani eszköztárát. A Los Angeles-i és dublini egyetemről érkező oktatáskutató szakemberek előadását követően a résztvevők maguk is kipróbálhatják a gyakorlatban az esettanulmány-megoldást mint a problémamegoldást és a komplex, elemző gondolkodást fejlesztő technikát.

2017. október 04. 14:49

Közös jövőnket a fiatalok építik. Fontos, hogy a jövő generációja naprakész módszertani eszköztárral rendelkező, hozzáértő pedagógusok kezei alatt nevelkedjen. A Mathias Corvinus Collegium Középiskolás Programja kiemelt hangsúlyt fektet a motivált, tehetséges középiskolás diákok képzésére, ugyanakkor október 14-i konferenciájával a diákokat tanító gyakorló tanároknak, egyetemi oktatóknak és a tanárképzésben részt vevő leendő pedagógusoknak is szeretne adni egy kis szakmai pluszt. 

Az MCC ingyenes módszertani konferenciájának célja, hogy innovatív szemléletű, készség- és képességfejlesztésre, problémamegoldásra fókuszáló, nemzetközi tapasztalatokra is kitérő jó gyakorlatokkal gazdagítsa a középiskolai tanárok módszertani eszköztárát. A konferencia olyan szakmai találkozási pont kíván lenni, ahol az érdeklődő pedagógusok és tanárszakos hallgatók szemléletformáló előadásokon vehetnek részt. Emellett a résztvevőknek lehetőségük nyílik olyan új módszertani ötletek elsajátítására és megosztására, amelyet fel tudnak használni a mindennapi oktatási-nevelési munkájuk során. A rendezvényen minden résztvevő kézhez kap egy rövid módszertani füzetet, amely a konferencián elhangzott tartalmakat foglalja össze.

A konferencián olyan szakemberektől hallhatnak előadást az érdeklődők, mint Dr. Teresa Mary Hudock, a Dél-Kaliforniai Egyetem Nemzetközi Tanulmányok Tanulmányi Központjának (CALIS) alapító igazgatója, aki maga is középiskolai és egyetemi tanár, vagy Dr. Leeanne Hinch, a Dublini Egyetem Tehetséggondozó Ifjúsági Központjának tanítási módszertannal foglalkozó oktatáskutatója. Az interaktív műhelymunkák Magyarország első esettanulmány-megoldó közössége, a Case Solvers csapatának együttműködésével valósulnak meg, akik immár ötödik éve oktatják az esetmegoldás technikáját a legnevesebb üzleti iskolák hallgatóinak és középiskolás diákoknak.

A nemzetközileg is elismert szakemberek előadásait követően, a délutáni műhelymunkák keretein belül a résztvevők maguk is kipróbálhatják a gyakorlatban az esettanulmány-megoldást mint a problémamegoldást és a komplex, elemző gondolkodást fejlesztő technikát.

Az esettanulmányok világáról megkérdeztük Juhász Istvánt, a Case Solvers társalapítóját is.

***

Juhász István, a Case Solvers társalapítója

Hogyan ismerkedtél meg az esettanulmányokkal?

A Budapesti Corvinus Egyetemen szereztem meg BA diplomámat gazdálkodási és menedzsment képzésen, majd Svájcban végeztem a mesterszakom a St. Gallen Egyetemen stratégia és nemzetközi menedzsment szakon. Az esettanulmányokkal egyetemi éveim alatt találkoztam először. Kipróbáltam magam versenyzőként számos hazai és nemzetközi esetversenyen, 2010 és 2013 között pedig tanársegédként oktatási tapasztalatot is szereztem a Budapesti Corvinus Egyetemen különböző esetoldással és stratégiai tervezéssel foglalkozó kurzusokon. 2013-tól társalapítóként a Case Solvers csapatával több országban tartottam képzéseket: Magyarország, Ausztria, Szlovákia, Hollandia, Egyesült Királyság, Svájc és India.

Mégis hogyan néz ki egy esettanulmány verseny?

Az esettanulmány alapú oktatás közel száz éve indult el az amerikai Harvard egyetemről. Az oktatási módszer célja, hogy valós példákon (úgynevezett esettanulmányokon) keresztül adjon át ismereteket és fejlessze a diákok kompetenciáit. A módszer alkalmas többek között történelmi, üzleti, közgazdaságtani, jogi és egészségügyi ismeretek átadására. Az esettanulmányok megoldása során a diákok egy rosszul strukturált problémát oldanak meg csapatban, időnyomás alatt. 

Milyen kompetenciákat fejleszthetnek a diákok az esettanulmányok által?

Az esettanulmányok középpontjában egy döntéshozó áll, akinek a diákok tanácsokat fogalmaznak meg kis létszámú csoportokban. A döntéshozó tanácsadói bőrébe bújva a diákok játszva sajátíthatnak el újfajta ismereteket, és közben fejleszthetik a problémamegoldáshoz, időgazdálkodáshoz, csapatmunkához, valamint a prezentációhoz kapcsolódó kompetenciáikat.

Milyen programra számíthatnak a résztvevők a konferencia délutáni tréning szekcióiban?

Interaktív csoportmunkák keretében mutatjuk be az érdeklődők számára az esettanulmány-megoldás módszertanát két felvonásban. Rövid elméleti bevezetőt és módszertani ismertetőt követően magukat a résztvevőket helyezzük esetmegoldó szerepbe.  Így személyes tapasztalatot szerezhetnek az esetoldáson keresztül történő tanulási folyamatról. A tréning felépítése során szem előtt tartottuk a tanórai alkalmazhatóságot is. Ebből a célból egy rövid módszertani kiadvánnyal is készülnek a szervezők, ami akár később, óratervezéskor is fellapozható. Bízom benne, hogy minél több pedagógus izgalmasnak fogja találni az esettanulmányok világát, és a tréningen elsajátított módszereket átültetik saját tanítási gyakorlatukba.

***

Juhász Istvánnal a konferencia délutáni tréning szekciójában találkozhatnak a résztvevők. A részletes program itt található, az ingyenes konferenciára pedig itt lehet regisztrálni. 

 

Összesen 3 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
zakar zoltán béla
2017. október 04. 19:15
Szélhámosság tudományos köntösben!
exfahrenheit
2017. október 04. 15:32
módszer az van.. tanár nincs..
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!