A szexi plébános

2016. február 10. 13:59

Marton Árpád
Médiahorizont
Történt az eset a Markmyprofessor nevezetű, nem hivatalos felsőoktatási értékelő fórumon, mely tünemény újabb ékes példája a média álszent – maradva a szentírás-tudománynál: farizeus – demokratizmusának.

„Történt az eset a markmyprofessor nevezetű, nem hivatalos felsőoktatási értékelő fórumon, mely tünemény újabb ékes példája a média álszent – maradva a szentírás-tudománynál: farizeus – demokratizmusának. Impresszumában tekervényes és előrelátó jogi nyilatkozatokkal. Magára vessen, aki horogra akad.

Amióta világ a világ, a diákság azóta mond tévedhetetlen ítéletet szellemi pallérai fölött. Egy rossz osztályzat, valami legyűrhetetlen személyi ellentét elég, hogy a nebulósereg kikezdje tanára hajviseletét, gúny tárgyává tegye szoknyafazonját, szóhasználatából rosszmájú szállóigéket kreáljon, katedrai székére rajzszöget helyezzen, mutatópálcáját elcsenje, s mulasson a tanerő kínlódásán tanfelügyelői látogatáskor – Kosztolányi vadabb esetet is rögzít az Aranysárkányban. Még az sem biztos, hogy a diákságot minden esetben engesztelhetetlen gyűlölet hajtja e csínytevésekre és csipkelődésekre. Sokszor elég, ha elragadja a dévaj kedv és az öntudatlan elégtétel érzése amiatt, hogy növendéki státusza alárendeltté teszi iskolai éveire.

No de hogy mindeme jogos és túlzó indulatok a tízórai szünet és a romkocsmák világából kilépjenek a széles nyilvánosság fürkész tekintete elé, és – tetszik, nem tetszik – széles körben bélyegezzenek meg tanári életutakat, az már mégis a legrosszabbul felfogott szólásszabadság - iskolapéldája.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 20 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Bilivihar.
Van két jó megoldás. Az egyik, nem foglalkozni 1-2 hülyével. A másik, amit az illető plébános választott: megkérni az összes hallgatót, hogy mondjon valamit, mert így kijön egy reprezentatív összkép.

Amelyik professzor egyik jó megoldásig sem jut el, csak füstölög magában, az tényleg nem biztos, hogy alkalmas a feladatára.

Kár a markmyprofessor oldal létezésén háborogni. A józan többség úgyis tisztában van vele, hogy az bizony az elvakult bosszú eszközeként is kiválóan használató, tehát ekként kell viszonyulni az ottani véleményekhez.
Amúgy meg a leglelkiismeretesebb tanárt is ki lehet csinálni akár markmyprofessor oldal nélkül is.

Persze nem árt, ha a tanár bebiztosítja magát arra az esetre, ha a munkaadó a markmyprofessor-vélemények alapján akarná értékelni. Például úgy, hogy munkáját nyilvánosan követhetővé teszi. Erre nagyon jó eszközök a oktatásban alkalmazott online csoportmunka-támogató rendszerek(CooSpace, Moodle, Ilias, Olat, ...). Ha ezeket a tanár intenzíven használja, akkor nagyon jól követhető, hogy mi történik akár az órákon, a vizsgákon vagy azokon kívül is. Ha látszik, hogy a tanár rengeteg gyakorló feladatot, megoldást, plusz magyarázatot tesz közzé; részletes elemzést ad a dolgozatokban tipikusan elkövetett hibákról; intenzív párbeszédet folytat az online fórumon érdeklődő diákokkal, akkor az rendszerben maga után hagyott nyomokból sokkal objektívebben megítélhető a tanár felkészültsége, segítőkészsége, előadásmódja stb., mint a markmyprofessor-véleményekből.

Igaz, lehet mondani, hogy a végeredmény tekintetében nem a digitálisan hagyott nyomok, hanem tanulókban hagyott nyomok számítanak; csakhogy azt is számításba kell venni, hogy az oktatás nem mély altatásban végzett operáció, a kívánatos eredmény a páciens aktív együttműködését is igényli.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés