Nyílt levél Mohácsi Erzsébetnek a Sója Miklós Iskola ügyében

2014. november 27. 15:17

Kocsis Fülöp
Az a módszer amellyel az integrációt erőnek erejével érvényesíteni akarják, csak még tovább fokozza a társadalmi feszültségeket. Ez a szervezetüket egyáltalán nem zavarja, sőt, erősödik bennem a gyanú, hogy talán rejtett szándékuk is, hogy így legyen.

Kedves Erzsike!

Évek óta hadakozik ellenünk azzal a meggyőződéssel, hogy a nyíregyházi Huszár-telepen ártalmas dolgot művelünk az iskolánkkal, amelyet az ott élő családok gyermekei számára létesítettünk. Én pedig arról próbálom meggyőzni Önt, hogy bár a telepen van az iskola, attól az még lehet jó, és szolgálhatja az ottaniak érdekeit.

Meghívásunkat elfogadva a saját szemével tapasztalhatta, hogy a Sója Miklós iskola különösen jó minőségű oktatási munkát végez, és nem szegregál, nem különít el hátrányosan senkit. Ön is tudja, hogy a lakótelepről bármely családnak megvan a lehetősége más iskolákba járatni a gyermekeit. Ezt meg is teszik, hiszen az iskoláskorú gyermekeknek csupán egy negyede választja a mi iskolánkat, a többiek pedig – a gyermeklétszám mintegy háromnegyede – más iskolákba jár. Ebben teljes szabadságuk van, s élnek is ezzel a lehetőségükkel. Ennek ellenére megvezetve a döntéshozó szerveket, álságos módon, nem a mi iskolai oktatásunkra vonatkozó kérdéseket vizsgálva, hanem egyéb általánosságokról szóló szakértői vélemények hangoztatásával azon igyekszik, hogy a pedagógiai munkánkat lehetetlenné tegye. Ön is elismerte, és bármely szakértő vizsgálat igazolja, hogy a Sója Miklós iskolánk az átlagnál magasabb fokú oktatást ad. A gyermekek nagyon jó alapokat kapnak nem csak oktatás terén, hanem a szocializáció más fontos területén is. Nem beszélve a még messzebbre nyúló pozitív hatásokról, a családok iskolabarát szemléletéről, a közösségbe tartozás erejének fölfedezéséről és még sok más, társadalmi szempontból is fontos, de az egyéni boldogulás szempontjából még lényegesebb eredményekről.

Ennek ellenére iskolánkat és segítő szándékú törekvéseinket a legmesszebbmenő erőfeszítésekkel támadják. Nem riadva vissza attól sem, hogy a tárgyalás kimenetelét is befolyásolni kívánó attrakciókat is bevetnek: Budapestről mozgósított csoportot szerveznek, hogy az utcán, a tárgyalóteremben a feszültségkeltő légkört fokozzák. Nem riadva vissza attól, hogy a telepen néhány hangadót megszólítva a feszültséget tovább gerjesszék, hogy a senkinek sem ártó iskolánk ellen hangulatot keltsenek. Nem riadva vissza attól, hogy időről-időre a tényeket meghamisító, féligazságokat csúsztatott formában hangoztató közleményeket gyártanak a jó szándékú munkánk lejáratására. Nyilatkozataikban teljesen összemosnak különböző helyzetben és formában elhangzott kijelentéseket. Ezzel is igazolva, hogy állításaik rászorulnak az igazság meghamisítására. Ilyen módon remélik a közvéleményt valamelyest maguk mellé állítani, amely törekvésük ennek ellenére is igen gyakran kudarcot vall.

Kedves Erzsike!

Ismer már engem annyira, hogy látja, mennyire szívügyemként kezelem a szegények, megvetettek, társadalom peremére szorultak sorsát. Tudja jól, hogy a cigány testvéreim felé különös rokonszenvvel fordulok, és papi, szerzetesi majd püspöki szolgálatom során szüntelenül az ő megsegítésükre szánom időmet, energiámat. Ezt nem azért teszem, hogy népszerű legyek az emberek között – sőt ezzel, sok esetben éppen egyes emberek rosszallását vívom ki –, hanem, mert erre Krisztus mindenki felé nyitott szeretete késztet.

Ezeket a nyilvánvalóan jogos szempontokat Ön teljesen figyelmen kívül hagyja, s egyetlen célként azt tartja szem előtt, hogy iskolánkat a szegregációval megbélyegezze. Nyilvánvaló tény, hogy a szegregáció rossz, mindenkinek rossz, a kisebbségi és a többségi társadalomnak egyaránt. Az a módszer azonban, amellyel Önök a szegregációt jogszabályokkal megszüntetni, az integrációt pedig erőnek erejével érvényesíteni akarják, csak még tovább fokozza a társadalmi feszültségeket. Ez, láthatóan Önt és a szervezetüket egyáltalán nem zavarja, sőt, erősödik bennem a gyanú, hogy talán rejtett szándékuk is, hogy így legyen.

Ha Magyarországon olyan törvények vannak, amelyek válogatás nélkül egybemossák az egyes csoportok külön kezelését a bántó és megalázó szegregációval, akkor nem a jó szándékú pedagógiai szándékkal van baj, hanem a körültekintés nélkül hozott jogszabályokkal. Egyetértek azzal a törekvéssel, amely ezt az anomáliát nagyobb hozzáértéssel kívánja rendezni. Önöknek azonban egyre jobban kirajzolódó módon a társadalmi feszültség gerjesztése a céljuk. Zászlajukra az egyenlőséget írják, nyilatkozataikban is ezeket a szólamokat hangoztatják, de munkájuk eredménye éppen az ellenkezőjét váltja ki. Felelősen gondolkodva ezt Önöknek is látniuk kellene.

A tárgyalás lefolytatása után arra kértem az Ön munkatársait, hogy immár hagyjanak föl azzal az áskálódó tevékenységükkel, amellyel a Huszár-telepen végzett lelkipásztori és oktató munkánkat igyekeznek akadályozni. Elegendő küzdelem nekünk a szociális hátrányok közepette dolgoznunk, az emberek, a családok, a gyermekek életét és gondolkodását a fejlődés irányába terelnünk.

A jogerős bírósági ítélet meghozatala után újságírói kérdésre azt válaszoltam, hogy nem adjuk fel a küzdelmet a gyermekeinkért, családjainkért. Keressük és meg fogjuk találni a módját annak, hogy az igazi testvériséget, a krisztusi szeretetet továbbra is terjesszük a ránk bízottak körében, akik közé most már eltörölhetetlenül a Huszár-telepen élők is beletartoznak.

A józan belátásra hivatkozva, a valós társadalmi megbékélés elősegítése, de legfőképpen a huszár-telepi gyermekek és családok nyugodt, békés életének érdekében kérem, hagyjanak végre bennünket nyugodtan dolgozni. Figyelmüket tereljék olyan helyzetekre, ahol valóban bántó szegregáció folyik. Az ilyen munkájukra szívesen kérem Isten áldását. A feszültséget gerjesztő tevékenységükön ugyanis nem lesz áldás.

Továbbra is imádkozva Önökért, testvéri szeretettel,

Kocsis Fülöp

Összesen 58 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

'. Zászlajukra az egyenlőséget írják, nyilatkozataikban is ezeket a szólamokat hangoztatják, de munkájuk eredménye éppen az ellenkezőjét váltja ki. Felelősen gondolkodva ezt Önöknek is látniuk kellene."

A végsőkig áskálódni fognak, mert enélkül a liberáltaknak nincs rájuk szükségük. Bizonyos szervezetek azért léteznek, hogy "hallassák a hangjukat", mert szükség az nincs rájuk.

Tisztelt Kocsis Fülöp! A jogvédők soha nem a megoldásban, hanem a probléma fenntartásában, eszkalálódásában érdekeltek. Ebből élnek, erre alapozva játsszák a politikában rájuk osztott szerepet. Minden megoldott kérdés után kevésbé van szükség rájuk.

Ön megoldott egy problémát, erre a jogvédők meg akarják fosztani állítólagos védenceiket a szabad iskolaválasztás jogától, mert a feszültséget fenn kell tartani. Ezt kell látni a történtekben.

Isten áldása az ATyára!

Azt nem értem, hogy ebben az ügyben hová tette a józan észt a bíróság?

A jogvédők fellépése nem a kormány ellen irányul, ebben az esetben még nem is a saját fontosságuk bizonyítása a cél, hanem az ateista liberalizmus megnyilvánulásáról van szó. A cigányság szétesett, nyomorúságos helyzeténél csak egy rosszabb van szerintük, ha a társadalomba való beillesztésüket, felzárkóztatásukat az egyházak hajtják végre.

Minden jót kívánok a görögkatolikus testvéreknek ehhez a missziójukhoz!

Tisztelt Fülöp atya!
Az iskolát támogató cigány szülők is elmentek erre a bírósági tárgyalásra? Ők tüntetnek (balhéznak) Mohácsiék ördögi terve ellen?
Vagyis kiállnak az iskola a görög katolikus egyház mellett?
Mert, hogy nekik ugyan akkora hangjuk van, mint a Pestről odautaztatott testvéreiknek.
Azért ez a szegregáció tényleg érdekes, hiszen a fogyatékos gyerekek is szegregálva vannak, csak azért, mert a nekik fenntartott iskolába járnak? Igen!
És ez jobb nekik? Igen!
És a pedagógusoknak? Igen!
Tudjuk, hogy milyen nehéz a cigánygyerekek oktatása, nevelése, mert ők nem kapják meg otthonról a tanuláshoz a segítséget. Sokan vannak egy lakásban, nem is tudnak nyugodtan tanulni, és biztatva sincsenek rá.
Egy ilyen iskola, mint az önöké, ajándék a számukra és az állam számára.
Istenben továbbra is bízva remélem, hogy nyugodtan fogják végezni hamarosan a munkájukat a pedagógusaikkal együtt. Majd, ha a romboló munkáját abba hagyja ez a Mohácsi nevezetű sátán.

Ez egy személyes, kedves megszólítás volt. Mint, nőt, mint anyát, mint embert szólította meg az "Erzsikével", nem, mint egy romboló szervezet vezetőjét.
A szülők íratják be a gyerekeiket az iskolába és nem Fülöp atya. Tehát nem "vezetheti kézen fogva" egy másik iskolába a gyerekeket, ezt, csak a szülő teheti meg, nem gondolod? Olvashattad, hogy hány óra utazás.

Viz Elek Hozzászóló kiszűrése 2014. november 27. 17:47
"De hiszen erre a cigány tanulókat sem kötelezi senki! Vagy talán az lenne jó hogy minden kisiskolás a belvárosba járjon?/Legalább 3/4 óra oda-vissza busszal,és akkor még a közlekedési veszélyekröl nem is beszéltünk!/"

Olvasd el a hozzászólása többi részét is.
Ha Tanárképző Főiskolát végzett, hogy lehet óvodapedagógus, vagyis óvónő?

Ha lenézné a cigánygyerekeket, nem akarná őket tanítani, nem gondolod? Aki ilyenre vállalkozik, szereti a cigányságot!
Inkább Mohácsitól kérdezd meg azt, hogy az ő lánya hová jár iskolába a VIII. kerületben, mert ott lakik, nem Kanadában.

Ráadásul, ha elolvassa a cikket abban az szerepel, hogy:
"Meghívásunkat elfogadva a saját szemével tapasztalhatta, hogy a Sója Miklós iskola különösen jó minőségű oktatási munkát végez, és nem szegregál, nem különít el hátrányosan senkit. Ön is tudja, hogy a lakótelepről bármely családnak megvan a lehetősége más iskolákba járatni a gyermekeit."

Azért írtam sátánt, mert az angyaloknak nincs neme.
De mondhatjuk azt is, hogy a Sátán vezette nő.
Jól megvezette.

De! Nem hivatalosan, mint egy hivatal vezetőjét szólította meg. Amikor így írt neki, akkor nem ezt a megszólítást alkalmazta.
A pilisiek német iskolába íratják a gyerekeiket, mert svábok és azt akarják, hogy ne vesszen el a nyelv a kultúra. Sok vecsési is ezen okokból.
Az nem szegregáció?
Itt most nem akármilyen kisebbségről, hanem a cigány kisebbségről van szó. Akik nem olyan lelkes tanulók és a szüleik sem olyan ösztönzők, mint a Mohácsi lányok és szüleik. Ha a cigányok többsége ilyen lenne, nem volna szükség ilyen iskolákra. A tanároknak a legalapvetőbb dolgokat kell megtanítaniuk, amit otthon nem tanultak meg. Pl. kézmosás, fenék törlés, evőeszköz használat. Ezért szorgalmazzák az óvodát is, 3 éves kortól, hogy ezek a kisgyerekek legalább az iskolába ne ilyen hátránnyal jöjjenek.

Borsodba nagyon sokat tesz a cigányokért sok év óta a Görög Katolikus Egyház és annak tagjai.
Ha ennek a Mohácsinak olyan fontos a cigányság, akkor miért nem tesz azért, hogy a szülők legalább kijárják az általánost? Hogy a gyerekeiket iskolába járassák. Tette ezért valamit is? NEM. Viszont nézd meg, hogy hány intézménnyel pereskedik. Jó sok támogatást kaphat külföldről, ha bírja ezt pénzzel.
Tudod te, hogy Budapesten hány cigány gyerek van, aki az ötödik osztályba sem jutott el? Vagyis, 4 osztályt sem végzett? RENGETEG! Kevesen, de vannak, akik 16, 18 éves korukban iratkoznak be ötödikes osztályba, estire. És még kevesebben ezek közül akik elvégzik a nyolcadikat is.

Ha neked tanítani kéne egy osztályban, mikor boldogulnál jobban, ha nagyjából egy szinten lenne a társaság, vagy, ha a gyengék elvennék az egész idődet, hogy a többivel, netalán a tehetségesekkel is foglalkozzál.
A magatartásukról most nem beszélek. Azt látja mindenki.
Ezeken a helyeken a magyarság van kisebbségben ők vannak szegregálva nem a cigányok.

A szaléziaknak is van egy jól működő iskolájuk, középiskolájuk Kazincbarcikán többségében cigány tanulókkal. - mint mondták, nem is a gyerekekkel van a baj, hanem a szülőkkel. Már Budapesten is átvettek egy szakiskolát.

Képzeld el, hogy a Lauderbe tavasszal beíratnának a telepi gyerekek közül, elsőbe 15-öt, mi lenne?

Soha, senki nem mondta, hogy a szeretet kizárólag "egyházi privilégium" volna.

Ha neked tanítani kéne egy osztályban, mikor boldogulnál jobban, ha nagyjából egy szinten lenne a társaság, vagy, ha a gyengék elvennék az egész idődet, hogy a többivel, netalán a tehetségesekkel is foglalkozzál. Ha minden idő a gyengékre megy el, akkor a többi gyerek is lemarad sőt nem végezhetsz tehetséggondozást, ami szintén a feladata és kötelessége egy pedagógusnak. Ennek az lehet a következménye, hogy egy gyengébb osztályból a szülők kiveszik, de az iskolából is a gyerekeiket.

Mi történik, ha egy ember áll az asztal tetején és fel akar egy másikat húzni magához, a másik meg le akarja húzni? Melyik a nehezebb? Felhúzni. Lehúzni könnyebb, mint felhúzni. És le is fogja húzni.

Az ember Isten teremtménye, Isten képmása.
Egy osztály nem a Falanszter Madách Ember Tragédiájából.
A gyerekek nem széklábak.
Egy pedagógus nem az egyen széklábakat gyártó Michelangelo.
A tehetséges, szorgalmas gyerekek nem élhetnek egy osztályban elnyomott Michelangelóként.

"Nagy" és "bölcs" észrevétel, hogy amíg átlag felettiek annak, átlag alattiak is lesznek.
Most jó nagyot mondott itt valaki.
Nem lesznek, hanem vannak.

", hiszen állítólag ahogy az Úr előtt, úgy az Úr szolgája előtt is minden gyarló ember egyforma..., "

Nem egyforma.
Egyenjogú, egyenrangú, egyenértékű, de nem egyforma.

Azt azért ne felejtsd el, hogy ami neked, nekem nyomor, az a cigánygyerekeknek a mennyország.
A cigánytelep, ahol nincsenek kötöttségek, szabályok, azt csinálnak, amit akarnak, nekik egy paradicsom.
Együtt van a család. Mindig van otthon valaki, többnyire mindenki. Kivéve akik épp a börtönben vannak, de náluk ez nem szégyen, sőt dicsőség.
A fiúkat macsónak nevelik ezért különösen nehéz számukra a beilleszkedés, szabálykövetés az iskolában.

Igen, és közben haladni az anyaggal.
A kisebb osztálylétszám nagyon jó lenne. Jézus nem véletlenül választott ki 12 tanítványt. Sem többet, sem kevesebbet.
Ma már a pszichiátria is rájött különféle létszám kísérletezés után, hogy ez az ideális.
Osztálybontásban - idegennyelvi órákon a fele osztályt tanítják a nyelvtanárok. Ez lehet informatika órán is. Jó lenne bevezetni matekon is.
Mert, igaz, hogy ezt az órát szeretik a legjobban a gyerekek, de már első osztályban nehézséget okoz a gyengébbeknek. Na meg a szüleiknek. Most nem a cigánygyerekekről beszélek.
Van elég törődés. A mai pedagógusok sokkal többet foglalkoznak a gyerekekkel, közelebb állnak a gyerekek a tanárokhoz, mint a régiek, régiekhez.

"Ezek a szokásos szövegek" a tények, de ne is törődj vele.
A lényeg az, ha valaki hivatásának érzi a cigánygyerekek tanítását, velük való foglalkozást, mert szereti őket, és szót tud érteni a szüleikkel is, akkor ezt milyen jogon akadályozza meg egy olyan ember, akinek kutya kötelessége lenne tanítani, ha már tanári diplomája van. És nem gáncsoskodni, pereskedésekre pazarolnia az idejét.

Olvastam a hozzászólásodat Jézusról.

Tóta W. Árpád cikkéhez itt a Mandin.
Orbán Viktor képzelt barátja dec. 1. 10:17

Még te ítélkezel fölöttem?

Dolgoztál te már cigánytelepen?
Tanítottál már cigány gyerekeket?
Ismered a cigányokat?
Beszéltél már telepen felnőtt cigány értelmiségivel?
Börtönben ült kigyúrt csávókkal?
Egyáltalán mit tudsz a cigányokról? Szokásaikról, kultúrájukról? Ételeikről?
Szerintem semmit.
De legalább dok. filmeket nézhetnél.
Vagy olvashatnál róluk.
Vagy hidd el azoknak akik nem az újságból ismerik őket, hanem foglalkoznak velük, vagy köztük élnek.

Nem vagyok naív. És tapasztalatból beszélek.
Úgy gondolom, hogy te vagy naív, vagy tudatlan.
Ezzel én sem akarlak megbántani, de ez tény.
Persze nem a muzsikus cigányokról beszélek.

Börtönben még nem voltam, de a börtönből ki be járkáló cigány embereket annál többet ismerek.
Hidd el a telepi családok büszkék rájuk. Ők sem szégyenlik magukat. Ott folytatják ahol abbahagyták.
Ja! Nyugodj meg mindig van a fazékban, lábasban ennivalójuk és nagyon finom. Jól főznek a cigány asszonyok. Már gyerekkoruk óta gyakorolják.
Ajánlom, hogy egyszer kóstold meg a töltött káposztájukat.

Akkor ez mi volt?
" helyette a legsötétebb előítéletes hazugságokat teszi egymás mellé."

A másik fórumon válaszolok.

Püspök Úr!
Arra kérlek, hogy vigyázz magadra. Ez az egész, évek óta húzódó per tönkre tesz téged, pedig, most van szükséged a legnagyobb erőre. Nagyon megöregedtél és belefáradtál ebbe a szélmalomharcba.
Az, hogy nem zárták be az iskolát, csak részeredmény.
Az, hogy nem indíthattok első osztályt az egy nagy kudarc, de nem a ti kudarcotok.
A bűn az jó annak aki elköveti, különben nem tenné meg.
Ha az a rengeteg pénz, amit ez a nő a perekre áldoz, az iskola lejáratására, az iskolába, a gyerekekre invesztálta volna, el tudna számolni Isten előtt, hogy tett valami jót az életében. Az ő útja a rombolás, a tiétek az építés. Ő azt hiszi, hogy jót tesz - az ördög tornáca is jó szándékkal van kikövezve.
Ti pedig tudjátok,, hogy jót tesztek és teszitek is.
A szülők a gyerekek mellettetek vannak. És a közvélemény is, ami nem kis dolog.
Meríts további hitet, erőt ezekből a vidám, okos kis gyermekarcokból, az elért eredményeitekből.
Mivel Isten útjai kifürkészhetetlenek, kíváncsi vagyok, hogy ebből a helyzetből, milyen jót, milyen ajándékot hoz ki számotokra.

"Amikor azonban elhatalmasodott a bűn túláradt a kegyelem" Róm 5,20
Szeretettel Sulammit

Nem válaszoltál a neked írt válaszomra.

http://kereszteny.mandiner.hu/..

Felelősségünk a cigányság nyomorúságos helyzetének megoldásában c. cikkre kérném a válaszod.

Győztél Püspök Úr!
Győztünk!
Győzött a jóság a gonoszság felett.
Ebbe Balog Zoltán is besegített. Hála Istennek!
Örülök, hogy egy rendelettel megoldódik a probléma, hogy mi nevezhető szegregációnak és mi nem.

Tegnap volt a hírTV Magyarország élőben c. műsorában.
Ha ez a rendelet időben megszületne, akkor be lehetne iskolázni a 2015-16-os tanévre az elsősöket.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés