Online közösségek az oktatásban

2012. június 4. 12:16

Nagy Gergő
Soulbook
A közösségi oldalak oktatási célú használatának egyik gyakran felmerülő kockázata a figyelem könnyű elterelődésének a veszélye, ami egy kizárólag oktatási tematikát követő oldalon valamivel kisebb.

„Az általános jellegű közösségi oldalak oktatási célú használatának egyik gyakran felmerülő kockázata a figyelem könnyű elterelődésének a veszélye, ami egy kizárólag oktatási tematikát követő oldalon valamivel kisebb. Ilyen felület a pár hete megújult Sulinet, mely immár nem csak hírportál és tudásbázis, hanem számos közösségi funkciót kapott a fejlesztés során. Lévainé Müller Katalin, az oldalt működtető Educatio Kft. munkatársa ezeket ismertette »Sulinet - Fókuszban a közösség« című előadásában.

A kulturális közösségek tagjait például egy olyan közös érdeklődési kör köti össze, mint az olvasás szeretete. Ilyen közösséget alkotnak 2008 óta a moly.hu könyves közösségi oldal felhasználói. A magát könyves játszótérként is definiáló szolgáltatás alapítója, Nagy Bence a játszótéren fellelhető »játékokat« mutatta be.

Keresi helyét a közösségivé váló interneten az Országos Széchenyi Könyvtár legismertebb digitális szolgáltatása is, a Magyar Elektronikus Könyvtár, mely 2012. május 15. óta már a Twitteren is megtalálható, és pár hónapja mobil eszközökre optimalizált felületről szintén elérhető. A digitális könyvekről, a digitális könyvtárról, a digitalizálás könyvtárakra gyakorolt hatásáról és az OSZK digitális szolgáltatásairól Káldos Jánost, a könyvtár munkatársát hallgathattuk meg (Változások egy témára - Digitális könyvtár, digitális pedagógus).”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés